מהומה בועדת הכספים • סמוטריץ לגפני: "פוליטיקאי קטן ובזוי"

    איתי גדסי 1 Comment on מהומה בועדת הכספים • סמוטריץ לגפני: "פוליטיקאי קטן ובזוי"
    21:05
    15.05.24
    אבי מימרן No Comments on אלוף במיל' רון-טל נגד דברי גלנט: "זה מחליש אותנו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בהמשך למתיחות בין 'הבית היהודי' ליו"ר ועדת הכספים משה גפני – במסגרתו עצר גפני את התקציבים לחטיבה להתיישבות וזאת בשל התנגדותו של סמוטריץ לאישור תקציב בישיבות ונושאים נוספים. בישיבת ועדת הכספים היום אמר סמוטריץ כי "גפני הוא פוליטיקאי קטן".

    סמוטריץ הוסיף לתקוף ואמר כי "גפני שכח שהוא בקואליציה וממשיך להתנהל כמו איש אופוזיציה. כלל ההעברות, כמו חוק החטיבה להתיישבות שהוא עדין תוקע, הן נגזרות של ההסכמים הקואליציוניים שגפני וחבריו ליהדות התורה מחוייבים להם".

    "אם הקואליציה לא מצליחה לאפס אותו ולגרום לו לכבד את הכללים היא לא תצליח לתפקד. עד שהעניינים לא ייושבו לא יהיו הצבעות על כלום. הבית היהודי לא יהיה ילד הכאפות של הקואליציה והסוגיות החשובות לנו לא יהיו בני ערובה לגחמותיו של פוליטיקאי קטן שמרחר ריב ומדון", אמר סמוטריץ בזעם.

    גפני הגיב לסמוטריץ' על ההשמצות ואמר כי "העניין יסתיים כך או אחרת, אבל מה שאתה נשאר זה עם זה שאתה 'אוהב החרדים' ואומר שאני פוליטיקאי קטן ובזוי".

    בדיון עצמו, הודיע גפני על "רפורמה ושינויים לטובה בנושא ההעברות התקציביות בועדת הכספים, הכללים שיהיו מעתה: א. כל ההעברה תקציבית תגיע עם הסבר מפורט במה מדובר, מה ההיסטוריה התקציבית ולאן הכסף מועבר במדויק. ב. מעתה בניגוד לעבר, לא רק נציג משרד האוצר יגיע להציג את ההעברות אלא גם נציג המשרד הממשלתי אליו הכסף יועבר. ג. חברי כנסת שיבקשו רביזיות וידרשו הבהרות על ההעברות, יקבלו זאת באופן מלא בטרם ההצבעה", מנה גפני את הכללים החדשים.

    לדבריו, "אלו הכללים החשובים לצורך השקיפות וההעברות תקינות של תקציבי המדינה למשרדי הממשלה ונפעל לחדד אותן ולהוסיף כללים להגברת השקיפות והניהול התקין של העברות התקציביות מהאוצר למשרדי הממשלה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      סמוטריץ פשוט לקח לנו את המילים מהפה, אנחנו הציבור החרדי עם כל ילדי החינוך החרדי הם ילדי הכפות האמיתיים של הכנסת הקודמת וגם של חלק ממרכיביה כמו למשל בבית היהודי
      הדברים שלו נגד הרב גפני הם חציית קוים אדומים, מעניין איך היו מגיבים בבית היהודי על אמירות דומות על יו"ר מפלגתם
      הלקסיקון שלהם הוא אלים ולא מכובד(כמו האמירה של בנט על כך ש"ירה לראש הממשלה בין העיניים") והם אלו שצריכים איפוס מיידי